01. Kostnadsfri lokalsökning
Letar du nytt kontor? Att veta vart man ska börja leta eller hur utbudet av lediga kontorslokaler ser ut är inte helt enkelt. Framförallt i en storstad som Stockholm kan det vara extra utmanande att hitta en kontorslokal. Därför erbjuder vi på Cresnia fri hjälp i arbetet med lokalsökning för den verksamhet som vill börja utforska hyresmarknaden av lokaler.
Oavsett om du letar efter kontors-, industri-, flex-, labb-, medicinskt- eller kreativt utrymme hjälper vi dig att ta första steget. Kontakta oss via telefon eller mejl så ser vi till att utforma en rapport med aktuella lokaler i det område som passar er bäst.
02. Påminnelse för uppsägning
Vi på Cresnia gör alltid vårt bästa för att underlätta för dig som hyresgäst. Därför erbjuder vi en kostnadsfri påminnelsetjänst där vi automatisk påminner dig 24, 18, 12 och 6 månader före ert avtal löper ut.
Genom att säkerställa att ni har insyn i ert hyreskontrakt och dess tidsbegränsning ger ni er själva möjligheten att ta genomtänkta beslut om ert fastighetsbehov. Kanske har ni vuxit ur er nuvarande lokal eller är i behov av att minska er lokalhyra? Då kan ni i god tid förbereda för uppsägning eller förhandling av ert existerande hyresavtal, vilket är processer som vi på Cresnia är experter på. Kontakta oss idag så upprättar vi en struktur för er påminnelsetjänst!
03. Rådgivning av befintliga avtal
Våra konsulter är experter på hyresgästrådgivning och vet hur ett hyresavtal bör vara utformat för att på bästa sätt möta era behov. Därför erbjuder vi kostnadsfri granskning av hyreskontrakt för din lokal eller kontor – så vi kan identifiera eventuella frågetecken som bör redas ut tillsammans med din fastighetsägare.
Att själv vara medveten och drivande i arbetet med hyresavtal kan vara viktigt för att undvika onödiga utgifter. Samtidigt ger det er som verksamhet möjlighet att vara proaktiva och både förebygga problem med nuvarande kontrakt eller i tid påbörja en ny lokalsökning. Kontakta oss så ser vi till att påbörja en hyresavtalsgranskning så ni kan ta kontroll över er lokalsituation.
04. Avlastning vid överlåtelse eller andrahandsuthyrning
Har ni redan hittat en ny kontorslokal och är igång med flyttprocessen? Då kan vi på Cresnia avlasta er i arbetet med att hitta en ny hyresgäst för överlåtelse eller andrahandsuthyrning av er befintliga lokal. På så sätt kan ni fortare påbörja flyttprocessen och undvika onödiga kostnader som dubbla hyresavgifter. Kontakta oss idag så ser vi till att påbörja arbetet med att marknadsföra er befintliga kontorsyta till vårt nätverk av verksamheter.
05. Checklista för inflytt
Oavsett om ni tar hjälp i arbetet av er företagsflytt är det många delar att hålla reda på. Därför vill vi på Cresnia underlätta ert arbete med hjälp av en checklista för kontorsflytt som säkerställer att inga viktiga aspekter faller i glömska. Ladda ner vår checklista och ta del av fler lärdomar i vår kunskapsbank.